Koor met begeleiding
Gemengd koor met piano/orgel
1884 | Sonntagslied ("Zum 25. Juni 1884"), voor koor en orgel |
1885 | Neujahrslied (E. Mörike), voor koor en orgel |
1913 | The tide rises, the tide falls (Henry W. Longfells) |
1916 | 2 composities voor gemengd koor met piano ad lib.: Avond en Schooltoe en Huistoe |
Altdeutsche Volkslieder für Gesang und Klavier | |
1920 | Oudejaarsavondlied voor koor en orgel |
1925 | 9 liederen (Tony de Ridder, E.D. Spelberg, D.A. Vorster, D. Buys) voor koor en piano |
1928 | Christmas Carol (F. Chesterton) Anthem for mixed voices and piano |
1931 | Mignons Exequien (Goethe) voor koor en piano (uit: Goethe's Wilhelm Meister für Chor und Orchester, 1931) |
ongedateerd | 5 koren (o.a. Margot Vos, G. van Suylesteijn) met begeleiding van orgel |
Zondagslied voor koor en orgel | |
Komaan! (J.F.E. Celliers) voor koor en orgel ad lib. | |
Verwandlungen |
Gemengd koor en carillon
1923 | De torens zingen (Annie Salomons) |
Gemengd koor en orkest
1888 | Gebet (Friedrich Hebbel) für Chor und Orchester op. 27 |
1892 | Sturmesmythe (N. Lenau) op. 31 |
1916 | Gesang des Lebens (Otto Erich Hartleben) für achtstimmigen Chor und Orchester |
1926 | Trilologie (Chr. Morgenstern, H. Alberti) |
Symphonie der Schnitter Tod mit Schlusschor (Alt-Englische Hymne) | |
1928 | Symphonie Rijck God, wie sal ic claghen in c kl.t. (oorspronkelijk voor vrouwenkoor a capella, 1917) |
1929 | Der Zug des Todes (H. Seidel) |
1931 | Aus Goethes Wilhelm Meister |
Vrouwenkoor met piano of harp
1887 | Lieder aus Meine Ruh' (Carmen Sylva) op. 26 |
1911 | Dirges. Four poems by Robert Trevelyan for female chorus and piano/harp (nr.2 ook voor mannenkoor en piano/harp) |
1914 | Le Nil. Poème de M.E. Giran, pour choeur de femmes et piano |
1915 | 5 Vrolijke Liedjes (C.S. Adama van Scheltema) op. 73 |
6 Ernstige Liedjes voor tweestemmig vrouwenkoor en piano op. 74 | |
1917 | 2 vrouwenkoren |
1920 | Maria Wiegenlied (Martin Boelitz) |
1927 | Lieder im Volkston op. 90 |
Notturno aus Glockenspiel (Seidel) | |
1931 | Aus den Sprüchen Salomos für Frauenchor und Klavier (oorspronkelijk voor gemengd koor, 1929) |
ongedateerd | Vrouwenkoren op. 80, op. 83 en op. 84 |
Mannenkoor met piano
1914 | Ballade (Volkslied,1540) |
1928 | Dirge op. 92 no.1 |
1929 | 5 Männerchöre (H. Seidel, J. Scheffel, Joh. Trojan) |
1930 | 2 Männerchöre (Max Barthel) nr.1 kan ook a capella worden uitgevoerd |
ongedateerd: | Dirge. Poem by Robert Trevelyan for male chorus and piano/harp |
Mannenkoor met diverse instrumenten/orkest
1928 | Jan Hinnerick up de Lammerstraat. Niederdeutsches Volkslied des 19. Jahrhunderts, voor mannenkoor, violen, trompetten en piano |
1931 | Symphonie c-moll mit Schlusschor über Goethe's Prooemion für Männerchor und Orchester |
Solozang met koor en piano of orkest
1885 | Bittgesang (Siegfried Lipiner) für Bariton, Chor und Orchester |
1911 | Charon (Robert Trevelyan) for bass, female chorus and piano (ook voor meerdere solostemmen, vrouwenkoor en piano) |
1917 | Psalm 126 für Sopransolo, Frauenchor und Klavier |
Meerdere solostemmen met koor en orkest
1891 | Klänge aus dem Orient (Annette Freiin von Droste Hülshoff, Engelse vertaling van R. Trevelyan) für Soloquartett, Chor und Orchester |
1902 | Valeriusliederen voor tenor, bas, mannenkoor, orgel en orkest op. 43 |
1912 | Agnete . Dramatische Legende (G. van Uildriks) voor soli, gemengd koor en orkest |
De lachende Cavalier . Muziekspel in drie bedrijven (J.D.C. van Dokkum) voor soli, gemengd koor en orkest | |
1925 | Busscantate für Solostimmen, zwei Chöre und Orchester |
1931 | Aus Goethe's Faust für Solostimmen, Chor, Orgel und Orchester |
1932 | Sulamith für Sopran, Tenor, Frauenchor und Orchester |